Különleges Szacsvays projekt

A nevelési tevékenységek, projektek legtöbbje úgy jön létre, hogy egy csapat/team leül agyalni (brainstorming) arról, mi volna jó és időszerű az iskolának, az iskolai közösségnek… Ez általában hosszú folyamat úgy a megírás szakaszát, mint a megtervezett időintervallumot illetően (ami gyakran egy egész tanévet átfog). Nagyon sok tényezőt kell figyelembe venni, nagyon sok feltételnek kell eleget tenni ahhoz, hogy a pályázatot elfogadják, finanszírozzák, támogassák…

A minap viszont a Szacsvay Imre Általános Iskola 8.C osztályának érdekes együttműködésre, együttlétre nyílott alkalma: közösen tölthettek el egy napot a Szent Ferenc Napközis Otthon 11 fogyatékkal élő gyerekével, így gyakorolva az elfogadást, a mássággal szembeni toleranciát. Sajátos pillanatokat fognak őrizni a közös autóbuszos utazásról, a barlanglátogatásról, a nagyszerű lakomázásról. Íme a Szacsvays „véndiákok” néhány gondolata:

Hétfő reggel a 8.C utoljára gyűlt össze a Kanonok-soron, hogy belevágjon a legutolsó közös kirándulásba. Felszálltunk a buszra, és meg sem álltunk Săudig. Mindenki jól akarta kihasználni az itt töltött három napot, hogy még lehessünk egy kicsit nyolcadikosok, míg el nem válnak útjaink. Felfedeztük Săudot és környékét, fürödtünk a patakban, fociztunk és métáztunk, este táncoltunk, sokat nevettünk, szórakoztunk. Utolsó nap csatlakozott hozzánk egy kedves, vidám kis csapat. Ha mi észleltük is, hogy ők sérültek, megfeledkeztünk róla, látva határtalan boldogságukat. Velük együtt kiruccantunk a Medve-barlangba, majd egy népi hagyományokat bemutató múzeumba. A barlang csodálatos volt, ahogy a természet létrehozta. Végül a bográcsos elfogyasztása után fáradtan, de boldogan tértünk haza. Köszönjük mindezt az oszinak, aki türelmesen és fáradhatatlanul elkísért kirándulásainkra, és mindig velünk volt a négy év alatt. Örülök, hogy Szacsvays diákként mindezt átélhettem! (Baczoni Boglárka)

Élményteli kirándulásunk során sokat fürödtünk, játszottunk. Utolsó nap fogyatékos gyerekekkel, felvigyázóikkal és Pásztor Gabriella igazgatónővel egy érdekes úton voltunk. Örülök, hogy itt lehettem, és megismerhettem ezeket a vidám gyerekeket, akik boldogan mosolyogva fogják meg a kezedet… (Babinszki Vivien)

Utolsó oszálykirándulásunkon, Săudon, a szállásunk a folyó mellett volt, kedves földrajztanárnőnknek, Tăut Elizának köszönhetően. Osztályunk még jobban összekovácsolódott, bár így is összetartó közösség voltunk. Kirándulásunk utolsó napján remek programon vehettünk részt: fogyatékkal élő gyermekekkel közösen látogattuk meg a Medve-barlangot. Mindezt a rengeteg élményt osztályfőnöknőnknek és szüleinknek köszönhetjük, akik végig támogattak bennünket. (Barta Bettina)

Mikor elindultunk, mindenki tudta, hogy maradandó élményekkel fog gazdagodni. Sokat fürödtünk a Köves Körösben, finomakat ehettünk a Révi szülőknek köszönhetően. (Vad Mátyás)

Ez a kirándulás nekem azért is nagyon tetszett, mert elmehettünk a Medve-barlangba egy jó kis társasággal, melyben sérült gyerekek is részt vettek. (Kovács Viktória)

Săud egy nagyon szép hely, a szállásunk melletti folyóban jókat szórakoztunk. (Gerő Bernadett)

Ez egy igazán élménydús kirándulás volt! Befejezésképpen egy kedves és barátságos, fogyatékos gyerekekből álló csoporttal kellemesen töltöttük a napot. (Gelencsér Amália)

Ismételten megbizonyosodhattam kortársaim éjszakázó képességéről, amit ki is használtak a hosszú beszélgetések, mókázások során. (Dimény Andor)

A Săud-i kirándulás tökéletes befejezése volt annak az örömteli négy évnek, amit a Szacsvay Imre Általános Iskolában tölthettem. Tanulmányi kirándulásunkon velünk tartottak a nagyváradi Szent Ferenc központ sérült gyerekei és segítőik. Nincs annál jobb érzés, mikor másokkal is megoszthatjuk élményeinket, boldog pillanatainkat! (Hekler Szilvia)

Mint minden osztálykirándulás, ez is nagyon jó volt. Már a Révi család főztjéért érdemes volt eljönni! A néprajzi múzeumban a régi használati tárgyakban, háztartási eszközökben gazdag gyűjteményben gyönyörködhettünk. (Külüs Orsolya)

Kirándulásunkra a harmadik nap tette fel a koronát: fogyatékos gyerekekkel volt közös programunk. Ahogy láttam őket örülni, csodálkozni, ráébredtem, hogy ők is pont olyanok, mint mindenki más! (Gergely Mátyás)

Nekem nagyon tetszett ez a három nap. Elég fáradtak voltunk a vizsgák után, de fürödni és focizni volt erőnk. Szép volt a kirándulás olyan gyerekekkel, akik másképpen élnek a maguk világukban, de boldogan kapcsolódtak be a közös programokba. (Révi Norbert)

A legemlékezetesebb az volt, hogy sérült gyerekekkel tölthettünk együtt egy szép napot. Öröm volt látni, hogy ők is részesülhetnek ugyanazokban az élményekben, mint mi. (Búzási Vivien)

A sérült gyerekekkel való kirándulás tökéletes alkalom volt arra, hogy növeljük a bennünk szunnyadó toleranciát. Azt gondolom, hogy nagyon fontos megismerni ezeket a gyerekeket, mert így valamilyen szinten jobbá tehetjük a világot. Nem a mesékben szereplő karakterek, hanem a hétköznapi emberek a hősök. Nagyon tisztelem azokat, akik segíteni tudják ezeket a gyerekeket. A kiskói cseppkőbarlang meglátogatása is egy ilyen alkalom volt. (Perei Ágnes)

A Szent Ferenc napközis otthon és a szülők nagyon hálásak azért, hogy lehetőség nyílott az együttműködésre, hogy a gyerekeknek megteremtődött a lehetőség arra, hogy beleláthassanak egymás kis világába. Szeretnénk a jövőben továbbra is fenntartani a kapcsolatot az intézmények között. (Tăut Eliza földrajztanár)

Ez már tényleg a legeslegutolsó közös kirándulásunk volt. Még volt pár napunk arra, hogy együtt játsszunk, kiránduljunk, csillagokat nézzünk, megbeszéljük egy részét annak, ami az elmúlt négy évben elmaradt. Nem utolsósorban próbáltunk jót tenni, pár boldog percet szerezni azoknak, akik nekünk is sok mosolyt csaltak az arcunkra… Kívánunk a 8.C osztály minden egyes tagjának ősztől legalább ugyanilyen jó közösséget és felejthetetlen élményeket a líceumi évek során.